Tankar om mat och träning

gi-metoden och börjat träna oftare

I torsdags var den en månad sedan jag började med GI-metoden. Jag försöker undvika bröd till frukost. Pasta äter jag fortfarande men i mindre mängd. Jag trodde först att pasta hade högre GI-värde än potatis så jag bytte ut pasta mot couscous men det är potatis som har högre GI, så pasta fungerar fortfarande.

Jag har inte ätit ”riktigt” godis på säkert 2 månader. Naturgodis med nötter och torkade bär har jag ätit några gånger men väldigt sällan. Av någon anledning så är jag inte alls sugen på sötsaker. Vanlig glass har jag slutade jag äta för länge sedan, nu blir det istället yoghurtglass någon gång på helgen.

Den här veckan har jag också tränat mer än jag brukar. Förut kunde jag känna mig riktigt stolt om jag lyckades träna en gång i veckan, men från i söndags till nu i fredags så tränade jag fyra gånger, så nu är jag riktigt stolt över mig själv.

På promenaderna har jag gått i mina Easytone-skor som förut gav mig jättemycket skoskav, men nu testade jag att ta ut sulorna så fötterna hamnade längre ner i skorna och det hjälpte. Totalt har det blivit 2 ½ timmes träning under denna vecka, en stor förbättring jämfört med att jag förut bara brukade träna ett 20-minuterspass i veckan.

Lördag 4 augusti – 2,7 km promenad före frukost på 27,53 minuter
Tisdag 6 augusti – Cyklade till stan och hem, totalt 10,6 km på 44,17 minuter
Onsdag 7 augusti – 3,0 km promenad före frukost på 35,58 minuter
Torsdag 8 augusti – Pilates enligt Blogilates på Youtube 37,46 minuter

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *