Mina träningsmål

träningsmål

Det känns som att jag har kommit igång med träningen rejält nu. Tre veckor i rad har jag tränat riktigt regelbundet, förrförra och förra veckan blev det fyra gånger och denna vecka blev det tre gånger. Det är en bra förbättring om man jämför med att jag tidigare tyckte det var jobbigt att få till ett enda träningspass i veckan. Jag vill absolut fortsätta så här, det känns bra att äntligen orka träna regelbundet. Så jag har funderat ut lite träningsmål som jag någon gång ska försöka uppnå.

Mina framtida träningsmål

– Gå 5 km på under 60 minuter
– Gå ner i spagat, brygga och kunna hjula
– Känna mig smidigare och starkare
– Springa 3 km på under 20 minuter
– Variera träningen mer och utmana mig själv
– Springa 5 km utan att sakta ner för att börja gå
– Träna regelbundet, minst tre gånger i veckan

3 reaktioner på ”Mina träningsmål

  1. Anonym skriver:

    Jag promenerade alltid förr innan frukost och om jag hann på eftermiddagen efter skolan, men sen har det inte funnit tid och en har flyttat och inte hittat några bra promenadstråk och massa sånt dåliga ursäkter, haha. Men ska verkligen försöka komma igång nu, har fått lite problem med magen jag också så tänker det kan hjälpa att träna regelbundet!

  2. Anonym skriver:

    Vad duktig du är! Är också supersugen på att börja träna ordentligt, regelbundet men har så fruktansvärd kass självdisciplin. Har dock yogat lite hemma under sommaren.

    • Caroline skriver:

      Jag är själv överraskad över att jag orkat! Jag bara bestämde mig och började gå ut på promenader före frukost, och senare började springa. Egentligen är det nog bara att börja göra det så vänjer man sig till slut. Yoga är ju också en jättebra träningsform, den är gratis och kan utövas hemma. Jag gillar att det både är stretch och styrka i yoga =)

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *